Odawara...hrad...obchůdky...ume

11. března 2014 v 6:49 | Takara |  Japonsko křížem krážem
Odawara, konečná Odakyu Odawara Line. Odawara, na trase Odakyu, přímo z místa, kde bydlím a odtud se krásně dojede do Hakone, což je jedno z mých nejoblíbenějších měst, protože onseny prostě miluju. Hory, onseny, relaxace, jedním slovem samozřejmě paráda! O víkendu jsem si kromě "sakura festivalu" chtěla dojít na "ume festival" Jestliže březen je měsícem sakury, pak únor je měsícem švestkových květů (ume) (jdeme na ume...pozdě...to je víc než zjevné...). Ume květy mají barvu bílou, světle růžovou a tmavě růžovou. Občas se můžete setkat s bílou ume na které je naroubovaná větev červené nebo tmavě růžové ume. Vypadá to opravdu nádherně, sama mám miniaturní ume vedle vchodových dveří, ale bohužel květy z červené větve opadaly strašně rychle a už je "jen bílá". Je samozřejmě březen a těch kvetoucích švestek ubývá...Když za ume, pak právě do Odawary, protože právě kolem Odawarského hradu byly vysázeny švetsky všech barev. Na nádvoří hradu je pár sakur, ale jinak převládají švestky. Na lavičkách, které slouží k odpočinku či obědu, si mimo vychutnání masových knedlíčků, můžete dát zmrzku se švestkovou příchutí jak jinak. A jaké to bylo tenhle víkend?

Přiznávám přišli jsme pozdě...většina ume už odkvétala a tam, kde nějaké květy byly, byly už na opadání, pouze dole v zahradě byly k vidění bílé švestkové květy. Dole to vonělo nádherně...mám ráda vůni švestek a možná více než vůni sakury...Každopádně moje oblíbené červené-růžové švestky jsou už pryč a začínají rašit první lístečky. No nic, snad to vyjde příští rok...:)

Vydali jsme se do města, za obchůdky. Kromě obchůdků s jídlem jsou v Odawaře různé krámky se zbožím pro turisty, bylo na co se dívat. Jedním z důvodů proč mám ráda Odawaru je instalovaná dekorace (balónky) v ulicích. Když jsem byka v Odawaře v dubnu/květnu byly v ulicích vidět tulipány. Letos nás přivítala záplav sakur a ve vedlejších ulicích záplava ume...Bylo rozhodně na co se dívat :)

Pouliční výzdoba na videu tady: http://youtu.be/E8aRAJEnySU

Opravdu jsme byli v Odawaře jen na skok, podívat se na kvetoucí švestky, které ale v 80% už odkvetly, takže jsme se rychle přesunuli dál, protože v Odawaře jsme byli už tolikrát, že už to nespočítám na prstech...příští víkend se chystáme na jarní festival na Enoshimu...Na Enoshimě se nachází dračí chrám, který je zasvěcen bohyni, specialitkou na Enoshimě je, že do tohoto chrámu se nedoporučuju chodit nesezdaným párům, neb Bohyně je žárlivá a mohla by je, milence chtít rozdělit...sezdáné páry no problem, ty jí zjevně žíly netrhají. Pro mě je Enoshima význačná ještě dalším mezníkem, protože to byl můj první výlet na mé první návštěvě Japonska, který jsem vykonala bez přítomnosti manžela a poprvé jsem si vyzkoušela jet vlakem v Japonsku sama. Tohle místo je unikátní ve všech směrech.