S Fujisan nebo bez Fujisan?!

19. dubna 2014 v 11:02 | Takara |  Japonsko křížem krážem

V podstatě se u nás neděje nic zajímavého, škola-práce-úklid-nákup, prostě rutina, ve které jsme zaběhlí od pondělí do pátku. Patříme k šťastnějším párů, kde manžel má soboty a neděle volné. Není to časté, jsou páry či manželství, kde se pořádně vidí jen v neděli. V týdnu se vídáme ráno 2 hodiny a večer 3 hodiny, než jdeme spát a o to více si užíváme víkendy, kdy jsme spolu od rána do večera, ale je pravda, že případné hádky spadají právě na víkend, kdy je lidově řečeno "dost času, na to se rafnout".

Když se zrovna nehádáme (což musím říct, že teď máme klidnější období a jsem za to sakra ráda), tak výletujeme. Nevýletujeme jen v případě, že pracovní týden byl náročný nebo když opravdu počasí nepřeje. Minulý víkend jsme sobotu prolenošili, i když byla jasná obloha a sluníčko svítilo. Za to v neděli jsme vyrazili směr Yamashita-ken do oblasti 5 velkých jezer kolem Fuji-san. My jsme se rozhodli vyfotit Fuji-san s rozkvétajícími sakurami (v Tokyu už jsou sakury pryč, protože je zde teplotní rozdíl 5 stupňů, proto kolem Fujisan začínají sakury teprve kvést) zrcadlící se v jezeře Kawaguchiko. To byl plán!

Bohužel už od rána jsme věděli, že z jasnou oblohou se můžeme rozloučit, bylo zataženo a sluničko jen sem tam. Ráno jsem během cesty k Fujisan vlakem (3hodiny) jsem fotila z vlaku místní panoramata a podařilo se mi vyfotit Fujisan. V tu chvíli jsem netušila, že jsem právě vyfotila nejlepší obrázek Fujisan za dnešek.

Přijeli jsme na místo: Kawaguchiko je oblíbenou destinací pro turisty, proto zde naleznete kotel shopů se suvenýry, hotelů a samozřejmostí jsou anglické nápisy, třeba i na toaletě, i když mnohdy nad smyslem zpráv zůstává rozum stát, ale asi se to stává (že někdo krade toaleťák na nádraží např.), mě by to ale nenapadlo.

Jezero je hitem, hlavně v létě, kdy nabízí různé lodičky, které přímo vybízí k projížďce a také je toto jezero rájem pro rybáře. Ryb je zde zjevně dost, alespoň soudě podle počtu rybářů při březích jezera.

Další atrakcí na silnicích Kawaguchiko jsou místní motorkáři. Pokud jede jeden motorkář, tak to zpravidla nepoznáte, pokud jede víc jak jeden, už to poznáte, protože se začně ozývat řev motorky. Motorky mají Japonci vytuněné tak, aby za jízdy vydávali, co nejvíce hluku. Pokud jede početnější skupinka motorkářů, pak je slyšíte už z dálky. V Japonsku platí, že čím hlučnější, tím lepší! Nemusejí mít ani silné stroje a v podstatě nejhlučnější motorku, kterou jsem viděla, byl neidentifikovatelný muzejní kousek. Tito Japonci se baví tím, že ostatní lidé si jich všimnou (je nemožné si jich nevšimnout) a často jezdí po silnicích sem a tam, jinak si neumím vysvětlit, že jsme jednu dvojici viděli projíždět směrem od Fujisan a v dalších 5 minutách, už se zase vraceli zpátky k Fujisan. Zde přikládám video projíždějící skupinky:

My jsme neměli motorku ani prut, takže jsme se vydali na cestu kolem Kawaguchiko a doufali jsme, že uvidíme Fujisan v celé své kráse...Bohužel to se nestalo. Došli jsme do prvního spotu, odkud se dá fotit Fuji san a přišlo velké zklamání. Přímo před Fujisan byl obří šedý mrak, který Fujisan plně zakryl a Fujisan byla díky tomu vidět jen velmi málo. Vyfotila jsem si Fujisan mrak a doufala, že v počítači, se tam ta Fujisan nějakým zázrakem objeví. Bohužel.

Přesto jsme se rozhodli pokračovat na cestě kolem jezera, fotili hory tyčící se kolem jezera a navštívili jsme evropský obchod v Kawaguchiko, ano slyšíte správně, v Kawaguchiko nabízejí evropské produkty jako: parfémy, dopisní papíry, hrací skříňky, obrázky a dekorace a navštívili jsme místní muzeum hracích skříněk a loutek. Sortiment obchodu byl převážně francouzský, protože francouzské produkty v Japonsku jsou nazdobené, kytička sem a kytička tam a osobně já na takové věci nejsem, ale Japonci jsou na to ujetí, takže se tenhle obchod s muzeem uživí. Kolem muzea jsou rozmístěné vlajky a dokonce jsem objevila i tu naši českou vlajku, která ve mě vzbudila naději, že se v obchůdků najdou i nějaké české produkty. Bohužel moje přání nebylo vyslyšeno, ale přece jen dnešní den, nebyl tak špatný, protože během doby, kterou jsme strávili v muzeu se nebe trošičku vyjasnilo a Fujisan jsme konečně mohli vyfotit, ne sice v plné kráse, ale už byla na fotkách v kamerách patrná, což beru maximálně pozitivně. Samozřejmě odraz Fujisan na jezeře jsme neviděli a nevyfotili, protože ten se dá vyfotit pouze za jasného nebe, jinak si vyfotíte Fujisan s jezerem, i to je krásné, o tom žádná, ale přece jen lítost nad tím, že jsme blbci nevyrazili už v sobotu byla. Zde je video s Fujisan a horami kolem:

Proto si neodpustím doporučení: v případě, že jedete na výlet za Fujisan, chce to pořádně zkontrolovat počasí, protože kolem 5 jezer, se dájí vyfotit různá panoramata: polední slunce na vrcholku Fujisan, obraz Fujisan zrcadlící se v jezerní hladině. Fujisan s různými druhy květů atd. atd. To co jsme vyfotili my, je trošku nebe a dudy, chtělo by se říct...
no nic snad někdy příště...doufám... Takara