Zamilovaná místa: Shikoku-pokračování

28. listopadu 2014 v 7:01 | Takara |  Japonsko křížem krážem
Shikoku po druhé...leden 2014
Z hotelu jsme se vydali po snídani, takřka za ranního kuropění. Vyrazili jsme na autobus, ve kterém jsme měli strávit následující hodinu a půl, kterou jsem prospala. Cestou jsme minuli město Naruto, které má sice shodné jméno s hlavním hrdinou mé oblíbené mangy, ale není to město této mangy a kromě jednoho plakátu k Naruto festivalu, tam o této manze a anime nenajdete ani zmínku. V konbini si můžete zakoupit "oocha" zelený čaj s labelem s Naruto charaktery, opět jde o upotávku na stejný festival, ale jinak nic. Důvod proč se v Narutu zastavíme na konci naší cesty, se dozvíte na konci článku. Tak tedy jedeme dál.

Přijeli jsme do hlavního města Tokušima, cestou jsme míjeli vesnice, malé chrámy či svatyně, jinak jen pole, pole, pole, farmy na bonsaje, těch jsme viděli požehnaně. Kromě zmíněného udonu jsou bonsaje dalším tradičním produktem z Shikoku. Jakmile jsme dorazili do Tokushimi upoutaly nás plakáty na tradiční tokushimský tanec. To je jedna z nejslavnějších věcí v Tokushimě, bohužel tance se odehrávají většinou v létě, kdy tanečníkům v lehkých oděvech není zima. Tanečnice mají na hlavách speciální pokrývku hlavy, která vypadá jako přeložený deštník v půlce. Omlouvám se za tento popis, klobouk je kruhovitého tvaru. Kruh přeložený v půlce a nasazený na hlavu jako střecha. Tanec jsme sice neviděli, ale alespoň jsme navštívili muzeum věnované tomuto tanci. Muzeum se nachází ve stejné budově jako lanová dráhy na vyhlídku Bizan a tam vedly naše další kroky.

Vyhlídka z Bizanu byla opravdu krásná. Viděla jsem vesnicí skrytou ve větvích v dálce a ani nevím proč, ale hned se mi vybavila Vesnice skrytá v listí z nejmenované mangy. V dáli se tyčily hory, které byly z části zasněžené, byl to opravdu nádherný pohled. Cítila jsem se trošku jako doma na Liberecku. Kolem jen hory, prostě paráda. Po návratu z Bizanu jsme odložili naše zavazadla na hotel a cestovali nalehko.

D. si přál navštívit legendární chrám číslo jedna. Co to přesně znamená? Shikoku je proslulé poutníky a poutnickými cestami. Na Shikoku je oficiálně 88 chrámů, které poutníci mají mavštívit aby očistili své já a nalezli vyší smysl bytí. 88 je hodně. Nám se povede za náš pobyt navštívit tak 20, když se budeme hodně snažit, ale číslo jedna je jeden z nejstarších, takže jsme se odhodlali vystoupit mezi poli a farmami a najít chrám číslo jedna.

Pak jsme vyrazili za vodními víry, abychom se pokochali pohledem na vodní víry, jak na mořské hladině, tak pod ní. Bohužel jsme nejeli v nejlepší dobu, kdy je výskyt vírů nejčastější. Místem vyhlášeným na vodní víry, je město Naruto.

Shikoku je rájem fotografů, kteří se snaží zachytit západ slunce, při kterém se vytvoří efekt "daruma" jak se bude na hladině moře zrcadlit slunce a vytvoří ten typický tvar darumy. My jsme měli smolíka, sluníčko zapadlo dříve, než se k hladině moře vůbec dotklo, takže D. si nový, zajímavý snímeček do své kolekce nepřidá...Snad příště...

Zde zápisky o cestě po Shikoku končí, protože cesta byla přerušena incidentem, ze kterého jsem si odnesla zlomeninu nosu, a protože v Shikoku nebyla dostupná nemocnice, kde by mě v době prázdnin ošetřili, tak jsme se rozhodli vrátit se zpátky do Kantou. Bohužel. Shikoku je nádherný ostrov se spoustou zajímavostí a stojí za to ho navštívit. Za sebe můžu říct, že bych ráda jednou naši cestu dokončila, abychom měli opravdu procestované Shikoku křížemkrážem. Takara