Firemní Výlet aneb O 12-ti Měsíčcích

12. března 2016 v 12:48 | Takara |  Místní zajímavosti
Dnes Vám přiblížím jeden ze zvyků čistě pracovních. Jedná se o firemní výlety a tedy akce, kde účast je dobrovolná, nicméně pokud se nezúčastníte, tak máte drobné mínus u zaměstnavatele. Tyto výlety fungují jako "team building" a stmelování týmu je pro Japonce velmi důležité, protože ve skupině je důležitá spolupráce. Mimo firmu máte i výtečnou šanci poznat své kolegy mimo práci. Nicméně mějte na paměti, že přílišný odvaz vám bude spíše na škodu, protože ač se jedná o výlet pořád je třeba mít se na pozoru a pokud se pije, tak je třeba si dávat pozor na ústa...

Můj první firmní výlet byla cesta do Izu na tradiční sběr jahod v únoru...Ano, čtete správně v únoru. Japonsko je ostrovní stát a snaží se příliš nedovážet a veškeré suroviny se snaží vypěstovat. Mají tu něco jako sezónní potraviny a ovoce. Například na podzim je hojné khaki, v zimě jsou to jablka a mandarinky. Na přelomu jara a zimy jsou to jahody. Dále broskve, třešně, vodní melouny, jak se dostáváme do léta. Samozřejmě jahody v zimě, jsou raritou. Nejde o kouzla, ale o vědu a techniku. Jahody jsou pěstované ve sklenících a když přijde čas, tak se návštěvníci za poplatek slétnou na záhony s jahodami a sezobou je do poslední.

Jahod můžete sníst kolik chcete, jste jen omezeni časem např. máte hodinu na tzv. tabehoudai tzn "sněz, co můžeš" U vchodu nafasujete krabičku s krémem (něco jako sladké kondenzované mléko) do které tyto jahody namáčíte. Jahody prostě utrhnete a sníte (nemyjete je, tak doufám, že nám je nějakým způsobem omyly...) No pokud ne, tak můžu říct, že jsem návštěvu ve zdraví přežila...:-)

Po jahodové žranici zvané ichigo gari いちご狩り. Jsme navštívili místní vinárnu a přišla ochutnávka místní produkce. Musím říct, že fandím spíše sladším vínům ale největší radost jsem měla z džusu. Další věcí, které jsem se upřímně zasmála, byla cena evropských produktů...skoro jako by byly ze zlata... Ovínění jsme se přesunuli na rybí trh, k mé nemalé radosti. Tohle bylo něco pro japonské kolegy, ti nakupovali do roztrhání těla, pro nás cizince to takové vzrůšo nebylo a většinu času jsme strávili tím, že jsme se snažili je neztratit z očí, což bylo nesmírně obtížné. Jednu chvíli byli tady a další vteřinu už byli o 3 obchůdky dál. Takže diskuze se zjednodušila na: " Kde je ****sensei?" "Nevim, před chvíli tu byla.." "No do...." :-D

Nakonec jsme navštívili suvenýry věnované jahodám a vyrazili jsme na firmení oběd. Vše bylo hrazeno podnikem, autobus, oběd, vinárna apod. museli jsme zaplatit jen 500yenů což je 100Kč na "sběr jahod" Na obědě jsem se snažila vyhnout se seafood a sushi apod. Po narození syna, už tyhle věci nejsem schopná pozřít. Pečená ryba není problém, ale nepohrnu ani stejkem...:-)

Ostudu jsem si neudělala. Chovala jsem se slušně a spořádaně. A dokonce můžu říct, že jsem si výlet moc užila. Jahody v únoru, to se hned tak nevidí!!! Připadala jsem si jako v pohádce O Marušce a 12-ti Měsíčcích:-)

Komentáře

1 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. března 2016 v 21:49 | Reagovat

Srovnávám-li to s teambuldingy, které jsem zažil, dávám přednost jahodám :-).

2 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. března 2016 v 21:36 | Reagovat

Jééé, "sněz co můžeš" v jahodovém skleníku, to by bylo něco pro mě :). Jsem jako kobylka, když jsem byla malá, babička mě vyháněla ze záhonů, protože jsem v nich byla schopná strávit třeba celé dopoledne, záhony naprosto očesat a pak babičce pak nejíst oběd ani večeři :-D. Mám to tak jak s jahodami, tak především s malinami, hráškem, borůvkami a rybízem :).

Jinak myslím, že se "firemní akce" od v Japonsku od těch v Česku zase tolik neliší, my taky máme různé "team buildingy", kde jsme spíš jako kamarádi (koncerty, bary, bungee bunging, večeře, večírky,...), ale samozřejmě taky člověk musí vědět, kdy má dost a dát si trošku pozor na pusu - prostě některé věci se nehodí říkat před managerem kdekoli, ať už přímo v práci nebo na nějaké pařbě:).

3 dadainka dadainka | Web | 13. března 2016 v 22:02 | Reagovat

Sekne vám to :-)

4 Joina Joina | Web | 18. března 2016 v 11:51 | Reagovat

To je, ale zajímavý zvyk. Bych si docela ochutnala japonské jahody a i s tím krémem :) A Japonské víno určitě chutná taky dobře :)

5 * * | 19. března 2016 v 21:08 | Reagovat

Teambildingy jsou asi všude podobné. I když zažil jsem i takové, které jsem si musel platit. Pokud máte v práci jen takové výlety, tak máte na japonské poměry štěstí (žádné pravidelné noční bary a karaoke).

Jinak japonské víno mě příjemně překvapilo, i když jsem se ho trochu obával. Z cen evropský produktů v japonsku mě fascinují hlavně sýry. Přiznávám, že je proto v japonsku nejím. Podobně jsou ale i evropě japonská jídla často extrémě předražená a nekvalitní.

btw: trochu mě překvapila barva vlasů vaší kolegyně -na učitelku docela výstřední, ne?

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 26. června 2016 v 17:57 | Reagovat

Tak to bylo hodně zajímavé. Je dobře, že Japonsko se snaží být soběstačné. To v Česku je zahraniční ovoce leckdy levnější než naše česká jablka. :-)

7 Adéla Adéla | E-mail | 26. srpna 2016 v 18:31 | Reagovat

To je super, taková jahodová akce sněz, co můžeš. To ani nevím, jestli je někde v Praze :D A třeba takový khaki miluju, tak musí být super ochutnat to Japonský:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.